Praktijk voor osteopathie en sportosteopathie
Terugkerende blessures? Laat onze osteopaten je helpen je sportcarriere weer op de rails zetten.

Praktijk voor osteopathie van Duursen

Al meer dan 20 jaar thuis in sport

Jeroen van Duursen, osteopaat DO

Jeroen van Duursen (DO-MRO) is zijn carrière begonnen als (sport) fysiotherapeut. Van Duursen is actief betrokken bij de sportwereld. Zo begeleidt hij atleten van Eindhoven Atletiek, speelsters van PSV handbal, voetballers uit eredivisie en eerste divisie, hoofdklasse voetbal, atleten uit de marathon- en wielerwereld, profwielrenners en voorheen de Nederlandse schoonspring- selectie van de KNZB.

Als opleiding, na- en bijscholingen heeft hij onder andere de volgende cursussen gevolgd:

  1. Osteopathie
  2. Sportosteopathie
  3. Osteopathic philosophy Walter McKone
  4. Fasciaal behandelen methode Fisioscissione
  5. Runningtype Dynamics
  6. PNI en Sport
  7. Dry needling
  8. Fysiotherapie
  9. Sportfysiotherapie

Job van Beek, osteopaat DO

Job is naast osteopaat ook oefentherapeut. Hij heeft altijd veel interesse gehad in hoe het menselijk lichaam in elkaar zit en tot wat voor prestaties het in staat is. Als fanatiek hockeyer is hij voorstander van een actieve therapie waarbij de hulpvraag en fysieke toestand altijd centraal staan. Door zijn achtergrond als veldsporter is Job goed in staat om blessures aan te pakken die voorkomen bij sporten zoals hockey en voetbal. Job is werkzaam op onze sportpraktijk www.sportpleineindhoven.nl en begeleidt het Nederlands Schoonspringteam als osteopaat.

Als opleiding, na- en bijscholingen heeft hij onder andere de volgende cursussen gevolgd:

  1. Osteopathie
  2. Methode Stecco level 1 en 2
  3. Kaak-schedel problemen
  4. Dry needling
  5. Oefentherapie

Edgar Jansen, osteopaat DO

Edgar Jansen (DO-MRO)heeft een lange carriere als fysiotherapeut en manueel therapeut achter de rug. Na zijn opleidingen fysiotherapie en manuele therapie Msc heeft hij osteopathie gestudeerd. Edgar omarmt het holistische model bij de behandeling van problemen. Naast zijn werk is hij actief in schaatsen, wielrennen en buitensporten. Voor blessures die voorkomen bij duursporten ben je dan ook op de goede plek bij Edgar.

Als opleiding, na- en bijscholingen heeft hij onder andere de volgende cursussen gevolgd:

  1. Osteopathie
  2. Hoofdpijn bij kinderen
  3. Methode Stecco level 1 en 2
  4. Fasciaal behandelen methode Fisioscissione
  5. Fysiotherapie
  6. Manuele therapie

Volg ons voor informatie over sport, voeding en gezondheid!

  Volg ons twitter - facebook

Voeding en de man met de hamer

Hersenen kunnen een bepalende factor vormen bij het tegenkomen van "de man met de hamer". Hersenen kunnen namelijk functioneren op glucose (koolhydraat) verbranding MAAR hebben de eigenschap goed te kunnen werken op basis van ketoseverbranding (ketonen kunnen door de hersenen gebruikt worden, de vetzuren waar na afbraak de ketonen uit ontstaan niet.)

Gezien de enorme energiebehoefte van het brein is dit laatste zeer belangrijk om te realiseren. De koolhydraten zijn namelijk ook nodig voor de spierfuncties en daarom moeten we zeker proberen deze brandstof niet te spenderen aan andere systemen zoals de hersenen als dat niet hoeft. Mocht dit systeem niet goed op orde zijn dan zal het bewegingsapparaat gegarandeerd op een fors lager niveau functioneren als er een tekort dreigt aan koolhydraten: de sporter gaat de man met de hamer tegenkomen.

De hersenen zijn om te overleven in stresssituaties namelijk van groter belang dan de spieren en het lichaam maakt in een stresssituatie dan ook de keuze de schaarse koolhydraten naar de hersenen te sturen. Gevolg: de man met de hamer komt langs en een sporter presteert vanaf dat moment niet meer. Dit kan het geval zijn bij teams waarvan de spelers teveel koolhydraten als primaire brandstof gebruiken. Hierdoor wordt een ploeg dan regelmatig in het laatste deel van de wedstrijd overlopen. Een oplossing kan zijn het accent in de voeding te verschuiven naar vetzuurrijk voedsel. Let op: dit betekent niet het radicaal afzweren van glucose inname maar wel een verschuiving richting vetzuren. Wanneer dit proces wordt opgestart zal het enkele weken duren tot het lichaam sneller ketonen gaat gebruiken.

Social media


Interessante hoofdartikelen

Visolie

Vis beschermt pas goed tegen hartinfarct als je ook walnoten eet. De omega-3-vetzuren in vis en visoliecapsules beschermen beduidend beter tegen hartinfarcten in combinatie met alpha-linoleenzuur - het omega-3-vetzuur in walnoten, lijnzaad en soja. Dat schrijven epidemiologen van de National University of Singapore in de Journal of Nutrition. Lees verder
 

Slaapextensie maakt sporters sneller
Als sporters zichzelf dwingen om per etmaal twee uur extra te slapen, dan neemt hun reactiesnelheid toe en worden ze sneller. Dat ontdekten slaaponderzoekers van de universiteit van Stanford in de VS, die experimenteerden met basketbalspelers. Lees verder

Suiker en de vervelende bijwerkingen

Klik hier en zie de Sugar Trap Video over de zeer ongezonde effecten van het gebruik van de welbekende witte suiker.